2,1 milioane de vehicule electrice și hibride plug-in vândute în septembrie
Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut cu 26% în luna septembrie, ajungând la un nivel record de 2,1 milioane de unități, potrivit datelor publicate de firma de cercetare Rho Motion.
Creșterea a fost impulsionată în principal de cererea din China – cea mai mare piață auto din lume – care a reprezentat aproximativ două treimi din total, adică aproape 1,3 milioane de vehicule. „Septembrie este, de regulă, cea mai activă lună pentru achizițiile auto în China, iar cumpărătorii s-au grăbit să profite de subvențiile pentru vehiculele vechi, înainte ca unele regiuni să le elimine,” a declarat Charles Lester, manager de date la Rho Motion.
Citește și: Ferrari pregătește Elettrica, prima sa mașină electrică: între inovație și tradiția vitezei
Cerere puternică în SUA și creștere în Europa
În America de Nord, vânzările au atins 215.000 de unități, în creștere cu 66% față de anul trecut. Expirarea creditului federal de 7.500 de dolari ar putea însă reduce cererea în ultimele luni ale anului, avertizează analiștii. Producători precum General Motors și Hyundai încearcă să contracareze efectele prin reduceri de prețuri și lichidarea stocurilor.
În Europa, piața a înregistrat o creștere de 36%, ajungând la 427.541 de unități. Stimulentele fiscale din Germania și cererea ridicată din Marea Britanie au susținut vânzările, iar lansarea unei versiuni mai accesibile a Modelului Y de la Tesla este așteptată să sporească competiția în lunile următoare.
La nivel global, vânzările au crescut și în alte regiuni cu 48%, totalizând 153.594 de vehicule.
O piață în expansiune, dar cu provocări viitoare
Deși stimulentele fiscale au susținut creșterea în primele trei trimestre din 2025, reducerea subvențiilor în SUA și China ar putea încetini ritmul până la sfârșitul anului, potrivit Rho Motion.
Sursa foto: freepik.com