Cris-Tim Family Holding, unul dintre cei mai mari jucători din industria alimentară din România, își pregătește intrarea pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București. Oferta publică inițială se va adresa investitorilor de retail din România și celor instituționali din afara Statelor Unite ale Americii, în baza Regulamentului S din Legea Valorilor Mobiliare.
Oferta va cuprinde atât acțiuni existente, puse la dispoziție de acționarul majoritar Rangeglow Limited, cât și acțiuni noi rezultate din majorarea de capital. Toate detaliile vor apărea în Prospect, după aprobarea Autorității de Supraveghere Financiară.
„Cris-Tim face parte din viața de zi cu zi a milioane de oameni, din țară și din străinătate. De-a lungul celor 33 de ani de prezență în economia locală, compania a investit constant, a inovat și lansat pe piață produse gustoase, sănătoase și recunoscute de români. Mai mult decât atât, întreg ecosistemul creat de Cris-Tim, de la echipă, producție, vânzări și distribuție, este unul eficient, sustenabil și profitabil.
Citește și: Băncile europene lansează propriul stablecoin în euro
Am demonstrat că putem gestiona situații economice complexe în acești peste 30 de ani de experiență, iar compania s-a dezvoltat odată cu economia românească. Suntem lideri ai pieței pe segmentul de mezeluri și ready-meals și avem planuri ambițioase de creștere pentru următorii ani. Experiența noastră din ultimele decenii a pavat drumul pe care suntem în acest moment, respectiv inițierea procesului de ofertă publică pentru listarea la Bursa de Valori București. Suntem încrezători în capacitatea companiei de a-și îndeplini planurile de dezvoltare”, a declarat Radu Timiș Jr., CEO Cris-Tim.
„Cris-Tim are un model de business axat pe eficiență operațională și profitabilitate. Încă de la început am fost pionieri în industria alimentară, inovația fiind parte din ADN-ul nostru. Am lansat primele produse industriale crud-uscate, primele produse ready-meals la scară națională, am introdus ambalajele pentru produsele feliate și am deschis noi segmente de piață.
Această viziune și responsabilitate ne obligă să inovăm în continuare și să creăm noi segmente care să răspundă nevoilor consumatorilor și să dezvolte întreaga industrie. Suntem în acest moment lideri de piață pe segmentul mezeluri și ready-meals și ne propunem să ne consolidăm poziția și mai mult. Noi suntem acolo unde sunt clienții noștri și ne adaptăm constant producția și rețeaua de distribuție în funcție de comportamentul consumatorului final. Este ceea ce ne-a adus în poziția de lideri ai pieței și ceea ce ne susține în continuare”, a explicat Răzvan Furtună, CFO Cris-Tim.
Performanțe financiare și expansiune
Compania a raportat pentru 2024 venituri totale de 1,12 miliarde lei, un EBITDA de 167 milioane lei și un profit net de 88 milioane lei. Segmentul de mezeluri a generat 86% din venituri (peste 960 milioane lei), iar cel de ready-meals 9,4% (peste 100 milioane lei).
Cris-Tim operează trei fabrici principale, la Filipeștii de Pădure, Măgureni și București, nouă depozite frigorifice și o flotă de peste 500 de vehicule comerciale. Compania are peste 2.000 de angajați și produse distribuite atât în România, cât și în 17 țări europene.
Plan de dezvoltare 2025-2030
Pentru următorii ani, Cris-Tim a stabilit un plan de investiții de capital de 890 milioane lei, ce vizează extinderea capacităților de producție, integrarea programului național Investalim și identificarea de noi oportunități prin fuziuni și achiziții.
Prin listarea la Bursa de Valori București, Cris-Tim urmărește să își consolideze poziția de lider în piața mezelurilor și a produselor ready-meals, dar și să își asigure o creștere sustenabilă pe termen lung.
Sursa foto: globalmanager.ro