Luca de Meo accelerează restructurarea grupului de lux
Grupul francez Kering, proprietarul mărcilor Gucci, Bottega Veneta și Saint Laurent, este aproape de a încheia un acord de aproximativ 4 miliarde de euro pentru vânzarea diviziei sale de cosmetice către L’Oréal, potrivit Financial Times. Tranzacția ar marca o schimbare semnificativă de strategie pentru compania listată la Paris, care, până de curând, își propunea să dezvolte intern segmentul de beauty.
Aceasta ar fi una dintre primele decizii majore ale noului CEO Luca de Meo, numit în septembrie 2024, după o carieră de succes în industria auto la Renault. El are misiunea de a revigora grupul de lux și de a reduce datoria totală, care a ajuns la 9,5 miliarde de euro în iunie.
Citește și: Retailerul olandez Action accelerează extinderea în România: două noi magazine la Oradea și Arad
De la ambiția de a construi la strategia de vânzare
Fostul CEO François-Henri Pinault, care rămâne președinte al consiliului de administrație, a lansat în 2023 divizia de cosmetice a Kering, mizând pe dezvoltarea proprie a parfumurilor și produselor de îngrijire. Această strategie a inclus achiziția parfumurilor Creed, într-un acord evaluat la 3,5 miliarde de euro.
Potrivit surselor, L’Oréal, liderul global în beauty, ar urma să dezvolte noi linii de cosmetice pentru brandurile din portofoliul Kering, precum McQueen și Bottega Veneta. Licența pentru produsele de beauty Gucci rămâne însă la Coty până în 2028.
Kering, unul dintre cei mai mari jucători din industria luxului, traversează o perioadă dificilă, marcată de scăderea vânzărilor Gucci și Saint Laurent. În prima jumătate a anului, veniturile grupului au scăzut cu 15%, iar marja operațională s-a redus la 12,8%.
„Va trebui să continuăm să reducem datoria și, acolo unde este necesar, să raționalizăm, să reorganizăm și să repoziționăm unele dintre brandurile noastre,” a spus Luca de Meo acționarilor în septembrie.
Sursa foto: Pilling & Co


