sâmbătă, octombrie 18, 2025

Inteligența artificială devine prioritate strategică pentru companiile din România în 2025

Share

AI și digitalizarea urcă în topul direcțiilor de business
Inteligența artificială și digitalizarea se numără printre principalele direcții strategice ale companiilor din România în 2025, potrivit unui studiu realizat de Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU). Dacă în 2024 doar 14% dintre firme considerau AI-ul o prioritate, anul acesta procentul a crescut la 53%.

Rezultatele au fost prezentate în cadrul celei de-a treia ediții a HR Insights Forum 2025 – People, Productivity & AI – Shaping the Workforce of Tomorrow, unde liderii din domeniul resurselor umane au analizat modul în care tehnologia redefinește piața muncii.

Citește și: Google prezintă Gemini for Home: Asistentul inteligent de acasă devine mai performant cu AI

Unele sectoare accelerează investițiile și caută specialiști în tehnologie, în timp ce altele își reduc activitatea sau fac restructurări, semn că piața muncii trece printr-o perioadă de reașezare.

„Adaptarea la noile condiţii economice rămâne prioritatea numărul unu în business, însă digitalizarea proceselor şi implementarea AI a urcat pe locul doi în topul preocupărilor companiilor din România“, a spus Sorina Donisa, preşedinte AFSRU, în cadrul conferinţei.

Ea a adăugat că interesul pentru soluții automatizate și tehnologii inteligente crește accelerat: „Dacă anul trecut doar un procent mic, de 14%, dintre companii spuneau că investesc în AI, anul acesta 53% din companii au indicat că este una dintre prioritățile lor.“

Până la finalul anului 2025, este așteptat un nou cadru european de reglementare privind utilizarea inteligenței artificiale în ocuparea forței de muncă, care va influența modul în care organizațiile implementează și gestionează aceste tehnologii.

Sursa foto: freepik.com

Teodora Helerman
Teodora Helerman
Redactor online, content writer, blogger și social media specialist, cu experiență în redactarea și publicarea știrilor, crearea de conținut original și adaptarea materialelor pentru diverse platforme digitale.
spot_img
spot_img

Articole similare