marți, octombrie 14, 2025

5 to go vrea să ajungă la 1.000 de cafenele în România și peste 500 în străinătate. Evaluarea companiei ar putea depăși 100 de milioane de euro

Share

Extinderea francizei 5 to go în țară și peste hotare

Radu Savopol, cofondatorul lanțului de cafenele 5 to go, a declarat că rețeaua a ajuns la 650 de locații în România, fiind susținută de peste 300 de antreprenori care administrează în medie câte două spații în franciză. Planurile pentru următorii ani sunt ambițioase și includ extinderea atât pe piața locală, cât și la nivel internațional, ceea ce va crește semnificativ valoarea companiei.

„Suntem astăzi la 650 de locații în rețeaua noastră. (…) Cred că în România putem să ajungem undeva la 1.000 de locații și, realist, undeva la 500-700 de locații în afara României. Cifra de afaceri nu e relevantă neapărat cât este evaluarea. Noi am avut o evaluare undeva la 30 de milioane de euro anul trecut, cred că putem merge la o evaluare de peste 100 de milioane de euro în patru-cinci ani”, a spus Savopol.

Citește și: Nespresso obține certificarea Rainforest Alliance pentru cafeaua regenerativă

Intrarea investitorilor și planurile pentru 2025

La conferința Financing & IPO Summit 2025, organizată de VERTIK, Savopol a vorbit despre extinderea businessului în retail și despre intrarea fondurilor INVENIO Partners și Accession Capital Partners (ACP) în acționariat. Cele două fonduri au preluat 60% din companie, evaluând-o la 30 de milioane de euro.

Fondatorii Radu Savopol și Lucian Bădilă dețin în continuare 25% din acțiuni, fondul Mozaik Investments are 10%, iar omul de afaceri Andrei Alecu – 5%. Cei doi cofondatori vor rămâne în companie cel puțin cinci ani.

Pentru perioada următoare, 5 to go vizează o expansiune accelerată în afara țării, în special în regiunile cu comunități mari de români – Irlanda, Marea Britanie, Spania, Franța și Germania. Listele de franciză pentru aceste piețe se vor deschide din ianuarie 2025. Brandul este deja prezent în Republica Moldova și Bulgaria.

„5 to go este un brand pornit în 2015 în România, este unul dintre puținele branduri pornite într-un garaj, dezvoltat în franciză. Este un model pe care astăzi îl dezvoltăm și în alte țări, precum Moldova, Bulgaria și în curând în Irlanda”, a adăugat antreprenorul.

În Irlanda, rețeaua va funcționa printr-o master franciză și va include 50 de locații. În paralel, compania plănuiește extinderea pe segmentul de retail în alte două țări din regiune în 2025, ceea ce va duce la dublarea cifrei de afaceri din această zonă, de la 3 milioane de euro în 2024.

Sursa foto: Retail & FMCG

Teodora Helerman
Teodora Helerman
Redactor online, content writer, blogger și social media specialist, cu experiență în redactarea și publicarea știrilor, crearea de conținut original și adaptarea materialelor pentru diverse platforme digitale.
spot_img
spot_img

Articole similare